human rights watch

torsdag 14 april 2016

Den 2016.04.12 Jag besökte arbetsförmedlingen på kungsgatan 6 i Malmö. Först jag tog en kö nummerlapp och väntade, då en kvinna kom och ropade på kö nummerlapp 62, då jag svarade det är jag som har denna nummerlappen så gick jag fram till kvinnan, så kvinnan som är arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen; frågade mig och sa Vad kan jag hjälpa dig med?




Den 2016.04.12 Jag besökte arbetsförmedlingen på kungs gatan 6 i Malmö. Först jag tog en kö nummerlapp och väntade, då en kvinna kom och ropade på kö nummerlapp 62, då jag svarade det är jag som har denna nummerlappen så gick jag fram till kvinnan, så kvinnan som är arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen; frågade mig och sa Vad kan jag hjälpa dig med?
Jag: jag har en fråga om jag har rättigheter till ny start jobb?
Kvinnan: som är arbetsförmedlare: Då hon kollade på min sidan så hon sa du måste vänta 2 månaders till för att kunna ha rätt till ny start jobb.


Jag; okej då jag måste gå tillbaka och säga till arbetsgivare jag måste vänta 2 månaders till för att få rätt till ny start jobb.
Då Kvinnan som jobbar som arbetsförmedlare på arbetsförmedlingen kallade en arabiska kille som mellan 29 och 34 år gammal smal har lite skägg 175 centimeter lång och han heter Samir är en marockanska bakgrund.
Samir kom fram och tittade på min sidan så han sa till kvinnan vi måste radera många delar av din sidan, så jag sa jag måste gå har ingen tid, men jag kommer inte att ni ska radera min många delar av min sidan jag kom för att fråga om jag har rätt till ny start jobb eller inte.
Då han sa och den kvinna diskuteras om så jag Hr deras röst vid behöv jag kan skicka till tv kanalerna.
En man som är arab och han heter Samir med en kvinna idag 2016,04.12 klockan 11:30 mannen har arabiska bakgrund som heter ziad , ,eller han heter Samir tog bort några saker som är bra på min sidan för min framtid, , Jag har kopia av hela min sidan om dem skulle göra det naturligtvis jag kommer att polis anmäla dem.
När vi pratade med Samir och den kvinna 201604.12 klockan 11:30 vi har deras röst.
Men när igår den 2016.04.13 klockan 10:30 besökte arbetsförmedlingen då min sida såg inte så bra ut många viktiga delar har raderat . Samir den marockanska man med en annan kvinna har gjort det.
Därför att jag pekas ut dem som en kriminella gruppen inom arbetsförmedlingen när man besöker arbetsförmedlingen dem kan göra dåliga saker mot arbetssökande. Dem har olika nationalitet araber, och turkar med en del av iranska och tillsammans med svenskarna som har nazistiska ideal eller nazistiska åsikter, det betyder att nazisterna och islamisterna går tillsammans , så man kan kallas isis samarbetar med nazisterna.
Vi uppmanar alla som besöker arbetsförmedlingen och vill prata om någonting med en arbetsförmedlare , ni ska kräva den arbetsförmedlare han, hon måste presentera sig vad han eller hon heter.
 Om arbetsförmedlare har nekat till det är bra idee att  ni ta med er en döld kamera eller om ni har trasiga mobil telefon  ni kan dra ut kameran från mobilen och koppla till en usb minne med klockans batteri  så ni kan placera på eras jackor  eller eras skjortor så ni kan filma arbetsfömedlare också en säkerhet till er som pratar med den personen vad ni pratar om och vad ni diskuteras om.
Också hon eller han måste ha med sitt namn På bröstet för att den arbetssökande veta med vem han eller hon har pratat om någonting skulle hända med arbetssökandes sidan, arbetsförmedlare ska hans, eller hennes namn hängas över sitt bröst för att arbetssökande känna till personen.
Om det händelse jag naturligtvis kommer att skriva hela samtalet även jag kan sända ljudet också vi har deras ansikten.
Med vänliga hälsningar Samuel


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar