human rights watch

söndag 17 mars 2013

Mänskliga rättigheter och barn/kvinnofriden ligger i översta rummet och ingen religion/ideologi oavsett antalet anhängare får kränka en kvinnans bestämmanderätt över sin kropp.


Mänskliga rättigheter och barn/kvinnofriden ligger i översta rummet och ingen religion/ideologi oavsett antalet anhängare får kränka en kvinnans bestämmanderätt över sin kropp. 
Vi säger NEJ till Islams våld mot Kvinnor!
VÅGA & GILLA & DELA & TAGGA.


förhåller det sig, enligt min uppfattning: Koranen innehåller en hel del groteska, mordiska uppmaningar. Det är skäl nog att slänga den i papperskorgen. 

Bibeln är ännu värre. 

Jag skiljer på utövare och religion. Re
ligionen läser jag precis som den är formulerad. Står det att guden säger att du skall mörda någon, så kan jag inte få det till något positivt (det är väl själva faen att man ens skall behöva påpeka detta).

Utövarna beter sig på helt olika sätt. Ingen följer urkunderna hela vägen ut (100% fundamentalister finns knappast) men många närmar sig det totala. 

Andra är motsatsen. Liberala muslimer och liberala kristna, ibland kallade kulturellt relgilösa. Går i kyrkan/moskén någon gång då och då, nästan för syns skull Dom är - relativt - ofarliga. 

I vår värld, idag, är det inte kristna tokstollar i amerikanska mellanvästern som jag är mest rädd för. Det är utan konkurrens den islamistiska rörelsen världen över. Den är livsfarlig, i ordets verkliga betydelse.

För övrigt är jag i botten inte rädd för egen del. Det är för mina och alla andras barn, som måste leva med dessa depraverade läror, hängande som hot över sig.

-------------------

Jag ska tacka min vän Hanna Gadban som delat med sig en fin skrivelse skulle dela med mig det är väldigt viktigt tycker jag..


Jag ska tacka min vän Hanna Gadban som delat med sig en fin skrivelse skulle dela med mig det är väldigt viktigt tycker jag..
 Jag har fått ett långt brev hemskickat i pappersform från en person som bor i Holmsund angående min artikel i Newsmill ”Befria barn från påtvingad slöja”.


 Han har beskrivit varför politikerna står tysta och handfallna inför dessa frågor. Varför vill de inte diskutera religion och kultur? Vad menas men mångkultur? Var går egentligen gränsen när man tolererar kulturutövningar? Vad innebär det att integreras i ett nytt land? Och han förklarar hur de andra partiernas misslyckande med att hantera dessa frågor har bidragit till att SD växer enormt i Sverige! I och med att många andra läsare skrev i kommentarfältet och visade samma inställning och pekade på behovet av en stark politisk hållning i dessa frågor, och i och med att jag själv blev anklagad för att vara rasist och farlig för samhället bara för att jag väckt frågan om beslöjade småbarn, har jag insett att Sverige är i yttersta behov av en stark, stabil liberalvänster som tar tag i frågorna som alla partier har bevisligen misslyckats med! Vi är i yttersta behov av ett parti som på allvar vågar diskutera dessa frågor. Vi behöver en skärpt integrationspolitik bortom den blint toleranta acceptansen för ”kulturutövningar” där man bland annat tolererar hedersförtryck, könsstympning och omskärelse av barn. Invandrare som kommit till Sverige på grund av krig, förföljelse eller för att de själva valt att bosätta sig här bör informeras om sina skyldigheter och om vad det innebär att bo i ett individuellt samhälle. Kriminella bör få hårdare straff! Som det är nu hamnar de på ”femstjärniga hotell” som sänder budskapet att här i Sverige är det ok att vara brottslig! Vi behöver en skolpolitik som gynnar både elever och lärare, bortom ”flumskolan” eller ”Björklunds skola”. Flyktingar ska få skydd och hänsyn ska tas till deras individuella situationer. Men vid valet 2014 går jag inte till någon valstuga och röstar på något parti! Jag ger inte min dyrbara röst till ett parti som kommer att svika mig och mina medsystrar, och många andra som lever i skuggan av samhället! Jag ser verkligen fram emot den radikala starka vänster som tar mig och många andra till ett bättre samhälle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar